Wat doet een logistiek medewerker?
Sociaal, zelfstandig en stressbestendig: het de belangrijkste karaktereigenschappen van een logistiek medewerker. Benieuwd wat de job concreet inhoudt? Lees dan verder en ontdek het in deze blog!
Logistiek medewerker taken
Je bent verantwoordelijk voor de organisatie van verschillende logistieke taken. Denk aan het inplannen van transport, het opmaken van de nodige documenten en het contacteren van leveranciers en klanten. Tegelijkertijd zorg je voor een duidelijke opvolging en waak je erop dat alle orders en leveringen in orde worden gebracht. Zijn er vragen over het lossen of verzendklaar maken van een levering? Dan ben jij het aanspreekpunt voor collega’s en klanten.
Andere taken van een logistiek medewerker:
– Agenda’s beheren en afspraken maken met chauffeurs
– Werk- en transportschema’s opmaken
– Administratieve taken
– Het beheer en overzicht houden op voorraden
Waar werkt een logistiek medewerker?
Een logistieke medewerker is werkzaam in de transport- en handelssector. Je geniet van flexibele uren, al werk je wel meestal overdag. De kans bestaat dat je ook tijdens de weekends moet werken, al komt dit minder vaak voor.
Een bachelordiploma in handel, transport, distributie of logistiek zijn vaak een vereiste. Ervaring in de sector is, net zoals bij veel jobs, een groot pluspunt!
Eigenschappen
Als logistieke medewerker ben je een belangrijke schakel in het logistieke proces. Daarom is het belangrijk dat je weet om te gaan met stress, dat je zelfstandig werkt en dat je voldoende doorzettingsvermogen hebt om eventuele problemen op te volgen en op te lossen.
Op zoek naar een vacature logistiek medewerker?
Ben je op zoek naar een job als logistieke medewerker? Je ontdekt hier onze vacatures. Heb je nog vragen over een job als logistieke medewerker? Of ben je op zoek naar informatie en heb je die hierboven niet gevonden? Neem dan contact met ons op. We staan klaar om ons vast te bijten in jouw ambities!